bertenhenny2018.reismee.nl

Vervolg zweden

16-06-2018.

We zijn eerst naar Duvberg gereden,was niet zo,n goed idee omdat met een camper te doen. De weg was stijl en smal . Toen met af en toe een bui naar Nussnass gereden. Daar worden de beroemde houten paardjes gemaakt. Wel erg commercieel. In de middag Mora bezocht leuke stad met mooie boulevard aan het water. Geslapen op een camperplaats bij de paardjes fabriek. We mochten niet op de camping in More als we geen Campingkey card hadden.

17-06-2018

Het is zondag maar de regen komt bet bakken uit de hemel als we op weg naar Lekzand. Onderweg in Ratvik kwamen we bij de kerk mensen in klederdracht tegen. Bij navraag bleek dat een traditie dat mensen uit alle wijken en dorpen rondom Ratvik in de zomer met de roeiboot naar de kerk komen. Deze zondag was de eerste keer dit jaar volgend weekend met midzomer is er ook een race tussen de dorpen. De hele dag verder regen. Om een uur of zes zagen we een roeiboot in de stromende regen trainen voor de race.

18-06-2018

Mooie fietstocht gemaakt rondom Leksand.in Talberg koffie gedronken in het Green hotel . We mochten in de groene kamer plaatsnemen en kregen daar onze koffie geserveerd. We mochten ook kiezen welk koekje we erbij wilde. De groene kamer was prachtig ingericht met antiek. Het hotel was gebouwd in 1917 en is het meest luxe hotel van de omgeving. In de middag door gereden naar Syssleback en nog een deel van de Klaraven route gefietst.

19-06-2018

We hebben de camper geparkeerd in Stiller en op de fiets verder langs de Klaraven route. Tot aan de Brattenfall een kleine waterval maar wel leuk. Heel leuke route langs de rivier . De route loopt van Syssleback naar Karlstad wat zijn naam dankt aan deze rivier die de langste rivier is van Zweden. Door naar de campijng in Rade.

20-06-2018

Vandaag het traject Rade naar Eksharad gefietst . Dit gaat voor een deel over een nieuw fietspad aangelegd op een oude spoorlijn. Het weer was niet heel mooi maar het is wel al de hele dag droog. Vanavond nog lekker een half uurtje in de zon gezeten.

Paula Wiekamp.

Je verhaal gelezen.leuk die mensen in klederdracht.en met een roe I boot naar de Klerk.jullie Fietsen veel ok al werkt het weer niet Altijd mee.groetjes Ruud en Paula.

Co van der Straaten.

Jammer dat het weer niet zo mee werkt maar jullie genieten toch wel ik zal duimen voor mooier weer Veel plezier Groetje's Co .

Jenny

Ha Henny en Bert. Leuk ik kan gelijk door lezen. Echt jammer van het weer, maar toch blijven genieten hoor. Wij zijn nooit in Zweden geweest, dus prachtig om alles te lezen. Schitterend zeker al die mensen in klederdracht. Ben benieuwd naar foto,s daarvan.
Hoop als jullie weer thuis zijn om die te zien.
Hartelijke groeten van Wijnand en Jenny

Jenny

Jullie zien zeker weinig engelen?????

Fred en Ingrid

Helaas is het weer bij jullie niet meer zo geweldig. Eén troost: hier is het op het ogenblik herfstig.
Leuk, die klederdracht; mocht je foto's maken? We zijn benieuwd. Wij hopen dat het weer bij jullie wat beter wordt; hier knapt het volgende week weer op. Geniet er toch nog maar even van. We zien jullie hopelijk snel weer gezond thuis. Groeten uit Zwijndrecht.