bertenhenny2018.reismee.nl

Zweden deel 3

Hoi allemaal. We gaan weer verder met onze reis.

Donderdag 21-06-2018. We staan nu op een leuke camping die alweer wordt gerund door een Nederlands stel. Ze komen uit Hoogvliet en zijn heel attent. Vandaag fietsen we weer een deel van de Klaraven banen. Deze keer tot Munkfors. Alles staat hier nu in het teken van Midsommer behalve het weer. Zwaar bewolkt met af en toe een bui. Leuke route en we vinden een leuk plekje om te lunchen. Je moet wel brood meenemen want onderweg is niets te koop.

Vrijdag 22 juni.

We verhuizen s,ochtends de camper naar Forshaga om vandaar uit terug te fietsen naar Ransater.

Heel stille camping wel direct aan het water. Veel vissers die midden in de rivier staan om te vissen midden in de stroom versnelling. Vandaag wel droog maar harde wind. Wel onderweg een subliem schuilhutje waar je zelfs kon overnachten.

Zaterdag 23 juni. Als we wakker worden schijnt de zon al uitbundig aan een stralend blauwe hemel.tafel naar buiten en in de zon ontbijten. We rijden door naar Karlstad het eindpunt van de Klaraven banen. Drukke camping en s,avonds voetbal. We fietsen langs de Ikea naar de stad.leuke stad met veel terrasjes. Daarna nog het sluitstuk van de Klaraven gefietst.

Zondag. Nog steeds mooi weer en we gaan op weg naar Torreboda aan het Gotta kanaal.we staan direct aan het kanaal, gezellig al die bootjes. En we gaan maar eens een keertje fietsen. Langs het kanaal naar Tatorp met het oudste sluisje. Dit wordt nog met de hand bediend en Bert heeft de sluiswachter geholpen. Terug op de camping kwam er zelfs een heuse cruise boot langs.

Maandag 25 juni. We hebben besloten nog een dagje te blijven om ook de andere kant uit te ..... fietsen. Dit is het leukste deel met heel veel sluisje en veel hoogte verschil. Het weer is nog steeds super. Terug op de camping hoort de Zweedse buurvrouw dat wij Nederlands spreken en geen Duits. Zij heeft 7 jaar in Zutphen gewoond en sprak perfect Nederlands. Dus je moet altijd opletten als je iets over je buren zegt.

Dinsdag 26 juni. We moeten nu toch echt richting huis gaan koersen. En verplaatsen ons naar Habo in de buurt bij Jongkoping. Komen daar rond half twee aan en fietsen nog even naar het centrum. Best pittig heel veel klimmen soms wel 10 procent. In het centrum is een internatioaal food festival. Je kan er nu stroopwafels etc kopen. Alleen heel vreemd op het spandoek stond van 27 juni tot 1 Juli. Volgens ons was het pas 26 juni.

Woensdag 27 juni. We zijn nu aan gekomen aan de westkust van Zweden. In Bastad. Echt een strand dorp met veel vertier en gezellige terrsjes. Morgen blijven we nog hier ....

Daarna wordt het Odense, dan Duitsland en daarna naar huis.

Groetjes ook van Bert

Henny

Fred en Ingrid

Het zit er bijna op voor jullie. Het is weer een prachtige reis geworden. Wel, het weer is hier ook top. In het weekend wordt het tropisch warm. Goede thuisreis voor straks en tot snel.

Paula wiekamp

Goode reis naar huis.leuk verslag.

Co van der Straaten.

Fijn dat jullie nu al een poosje mooi weer hebben heel veel plezier en goede reis terug Groetjes Co.