bertenhenny2018.reismee.nl

Zweden

Vanuit Kopenhagen zijn we in een keer door gereden naar Borensberg aan het Gotta kanal. De volgende dag heerlijk gefietst tot aan het skuuzen complex van Berg.

Via een prachtige toeristische route zijn we naar Falun gereden. Onderweg diverse stops gemaakt o.a. in Kopperberg vroeger wereld leider in de productie van koper. Nu een slaperig stadje met een mooie Noors aandoende kerk. Ook in Ludvika en Borlange gestopt. De camping in Falun ligt onder aan de skischans.

Ook de volgende etappe ging binnendoor naar Bollnas en Ljusdal. We reden een parking op voor een koffie stop en wie stopte er aan de overkant Karel en Els. Gezellig koffie gedronken met elkaar en toen weer ieder zijns weegs.

Overnacht in Harnosand. De volgende dag begonnen met een bezoek aan het stadje. En via Ornskoldevik onze weg vervolgd. De namen zijn hier niet uit te spreken. Na overnacht te hebben in Umea , waar we de camper eerst hebben voorzien van verduistering, het blijft hier bijna de hele nacht licht. Zijn we aan onze een na laatste dag begonnen in Zweden. Via Lovange, een zgn kerkdorp, hier staan oude houten huisjes, die alleen zijn gebouwd voor kerkgangers die van heinde en verre kwamen, zodat zij daar konen overnachten. De bijeenkomsten waren ook een sociaal gebeuren. Nu staan we op een camping in Lulua, hier lag twee weken geleden nog een meter sneeuw, de resten liggen er nog.

Het weer is nog steeds prachtig, niet altijd warm, maar zonnig en droog. S,nachts wel heel koud. Morgen gaan we via Haperende naar Finland

Paula en Ruud

We genieten van jullie verhalen
en foto's Prachtig

Gerrie

Wat mooi is het toch zeg en inderdaad wat al eerder is gezegd,,,,,,schoon,,,,, het is echt genieten je verhalen